Ombudsman wordt overstelpt met vele klachten ook buiten Internet context

In de voorbije 3 maanden hebben wij meer en meer klachten ontvangen die weinig of geen verband hadden met Internet. Soms kregen we zelfs telefoons voor advies bij immo-dossiers, financiële problemen, etc. Hierop moeten wij spijtig genoeg negatief antwoorden. Dit is niet de doelstelling van onze opzet.

We bemerken een gestadige groei van klachten, enerzijds vooral te wijten aan de financiële crisis(men zoekt al makkelijker naar een 2de hands product, anderzijds ook te wijten aan het sosm wel blinde vertrouwen dat mensen hebben in internet webshops, zowel internationaal als nationaal.

Een controle op de identiteit van de aanbieder zou een VAST proces moeten zijn bij de beslissing om online iets aan te kopen. Wij kunnen dit niet genoeg benadrukken. In de komende maand november zullen we wat analytisch materiaal uitwerken zodat online kandidaat kopers een beter beeld kunnen krijgen van mogelijke problemen.


3883 keer gelezen